пʼятниця, 27 березня 2020 р.

Професії ХХІ століття

      Незабаром закінчується навчальний рік. А для випускників шкіл - це останній рік у школі. Саме перед ними постає питання: яку професію обрати? дехто вже визначився, а дехто ні. Але для кожного буде цікаво ознайомитися  з матеріалами інформ-дайжесту "Професії нові вивчай, своє майбутнє визначай", який пропонує бібліотека.
     Тут ви можете дізнатися про професії ХХІ століття. А саме:
      - Фахівець із наномедицини.
   Досягнення у розвитку нанотехнологій у сфері субатомних механізмів і методів лікування сприятимуть істотним змінам в охороні здоров'я, і будуть потрібні фахівці у сфері наномедицини, які практикуватимуть нові методи лікування.
      - Космонавти, космічні гіди та архітектори.
  Virgin Atlantic та інші компанії вже обіцяють розвивати космічний туризм, тому у перспективі можуть знадобитися космічні гіди і пілоти, так само як і архітектори, які проектуватимуть інфраструктуру для перебування в космосі.
       - Фахівець із боротьби зі зміною клімату.
  Коли наслідки зміни клімату виявляються все сильніше, виникає необхідність у фахівцях-інженерах, які допоможуть послабити чи навіть обернути негативні ефекти. Серед технологій, які вони можуть використовувати, наприклад, установка гігантських парасольок, які відбивають сонячні промені і скидання залізної тирси в океан (що має сприяти розмноженню планктону і морських водоростей, які збиратимуть вуглекислий газ з атмосфери).
       - Віртуальний юрист.
   Інтернет відіграє все більшу роль у повсякденному житті, і в таких умовах затребувані фахівці в галузі права, які вирішуватимуть суперечки між людьми з різних країн і регіонів, де діє різне законодавство.
       - Фахівець з утилізації непотрібної інформації.
  Зі збільшенням обсягів інформації, які зберігаються на комп'ютерах, актуальним стане завдання швидкого надійного видалення непотрібних масивів даних, щоб при цьому не стати жертвою несанкціонованого доступу і розкрадання персональної інформації. Життя онлайн у сучасному світі набуває все більших масштабів.
       - Соціальний працівник у соціальних мережах.
  Соціальний працівник для тих, хто не зможе інтегруватися у соціальній мережі чи постраждав у результаті якихось складнощів у віртуальному співтоваристві.
       - Шопери: "Мода - це чоловіче заняття".
  Ще п'ять років тому до послуг персональних шопінг-гідів і стиліст-шоперів зверталися тільки забезпечені люди. Завдання цих фахівців - разом із клієнтом підібрати йому гардероб. Спільний похід із шопером по магазинах займає близько трьох годин. За цей час клієнт встигає купити 10-20 речей. Персональні стилісти не тільки підказують, що приміряти і купити, але і допомагають заощадити гроші своїм клієнтам. Вони завжди в курсі, де знижки, розпродажі та акції. Послуги шоперів у середньому обходяться у 100-150 грн. на годину (гонорар елітних стилістів - 800-1000 грн. на годину). Крім підбору одягу шопери пропонують провести ревізію гардероба: за три-чотири години клієнт отримає повний звіт про уміст шаф із рекомендаціями, що носити, а чого краще позбутися. Коштує це у середньому 1000 грн.
       - Тренд-вотчер:  поняття очікування скоро зникне.
  Відстежувати тренди у поведінці людей, у різних сферах життя чи у конкретних галузях - робота тренд-вотчера. В Україні це зовсім нова професія, і фахівців можна порахувати на пальцях. У трудовій книжці їхня посада іменується як фахівець зі стратегічного планування. По суті, тренд-вотчери досліджують, що українці купуватимуть у майбутньому.
       - Ревізор: "Люблю шпигувати".
  Ця професія з'явилася в Україні приблизно у 2006 році з початком активного розвитку торгівлі. Щоб перевірити якість обслуговування клієнтів, фірми почали наймати спеціальних людей - "таємних покупців". Виглядають такі покупці непримітно - як звичайний відвідувач магазинів чи кафе, зате всередині кожного з них ховається справжнісінький шпигун.
  Мистецтву "шпигунства" таємних покупців - найчастіше це молоді люди - навчають на тренінгах. Їм докладно розповідають, як влаштована робота магазинів (аж до того, як миють підлогу у торгових залах), що входить в обов'язки співробітників, як швидко вони повинні обслуговувати клієнтів і які норми етикету при цьому виконувати. Після ревізії "шпигун" заповнює спеціальну анкету, яку потім передає керівнику магазину чи точки харчування. Якщо про співробітника склалося хороше враження, він може отримати грошовий бонус, а якщо погане - уріжуть зарплату.
       - Майстер прогнозів майбутнього.
  Одна з нових професій в Україні - футурологія. Це наука, яка прогнозує майбутнє, причому в абсолютно різних сферах: чи то політика, економіка чи бізнес. Прогнози футулорогів завжди підкріплюються дослідженнями. Футуролог вивчає потреби, цінності людства, які будуть через 10-20 років.
       Це професії, які створює саме життя. Тож вивчайте, осягайте, дійте.

Немає коментарів:

Дописати коментар